tisdag 18 oktober 2011

länge sedan sist

Efter lite påtryckningar från min kära systeryster tar jag mig i kragen och skriver några rader. Det har varit väldigt långt mellan gångerna den senaste tiden sedan det blev något skriviet här, sä länge att jag till och med glömt bort lösenordet.

Vårat lilla gula har nu äntligen fått sig en ny huvudbonad. Tog sin lilla tid men nu är det gjort. Nu kan det regna hur mycket det vill! Framsidan tog 16 timmar att lägga, svåger och sambo är så duktiga!

Trädgården blev vinterstädad i dag, det regnade och var allmänt tråkigt väder men sådant måste ju göras i alla fall. Det är otroligt vad man tycker det är tråkigt och jobbigt att plocka in alla troll och tomtar och smurfar från trädgården och att man alltid glömmer bort det till nästa sommar då man släpar fram allt igen. Alltid roligare att dra fram än att plocka bort.

Julen står vi dörren vare sig man vill eller inte. Fick hem massa julgrejjer på jobbet förra veckan, helt underbart. Var in en sväng på Rusta i stan och till min förtjusning ( och min sambos förtret) hade de plockat fram julgrejjorna. Jag som ett litet barn i en godisaffär han som en karl i en klädbutik. jag sprang och tittade på allt och han suckade. Köpte tillslut inte så mycket, tio meter ljusslinga och vattentät kabel. Skall få ha ljus i trädgården i vinter!

Underbara höstmörker!

på återseende...

2 kommentarer: