torsdag 18 augusti 2011

Massor av pyssel


Jaha, takbyte var egentligen den planerade aktiviteten men vi har vädret emot oss så det står härliga till. I stället kom min svägerska och svåger hem till oss och vi pysslade på lite till deras nytillskott, Werner. Sötaste ungen som finns. Han fick en ny snuttefilt i det här underbara uggletyget. Vi sydde även en filt till vagnen av samma tyg.



Sedan har jag fördrivit tiden med att sy lite haklappar som jag tänkte att jag nån gång i framtiden skulle sälja på marknader eller nått sånt. den större haklappen med den färgglada ugglan skall lille Werner få så fort jag träffar honom igen.
 Och finns det ett bättre ställe att handla saker på än Myrorna? tror inte det. Hittade den här urgulliga tröjan på Myrorna i Skellefteå. Synd att sådana mönster inte säljes på löpmeter. Jag hade utan problem sytt en klänning av det.
Nu håller vi bara tummarna för att regnet slutar falla ner så att takbytet kan genomföras så att man slipper hålla på med det när det börjar bli kallare ute.

på återseende...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar