tisdag 18 oktober 2011

Lite bilder är kanske på sin plats

Lite bilder kanske är på sin plats, det här är baksidan av huset innan skorstenen och taket tagits bort. Jag kan säga att jag saknar inte detta tegeltak eller denna "fina" skorsten. Man ser den nya uppe vid nocken till vänster på bilden, eller kåpan på den i alla fall.





Här påbörjas nedtagningen av den gamla skorstenen, de första sex varven var bara att ta av för hand. Jag hade alltså annledning att vara orolig varje gång det var storm ute.


 Men nu är den väck, borta, icke existerande. Det var skönt när vi närmade oss taket och man såg ett slut på det hela.

 Det blir en stor grill av det gamla teglet nästa sommar. Jobbigt var det dock att göra rent alla stenarna innan man kunde stapla dem på varandra i vänta på att få börja mura.

och tillsist, här är en klänning på fiskklänningen som jag sydde efter ett 50-tals mönster. Min älsklings klänning! helt underbar är den och går jätte bra att åka ånglok i, lite färddamm bara men sådant får man räkna med.

1 kommentar:

  1. Vill faktiskt ha det mönstret med men måste fixa lite tyg till det kanske :) /Syster

    SvaraRadera