onsdag 1 maj 2013

Valborgsmössoafton och första maj

Så har det blivit vår, valborgsmässoafton har kommit och gått med sina brinnande högar av skräp från trädgården. Nu är det första maj och arbetarens dag, ledigt med andra ord.

Idag skall jag inte göra något annat än att rensa i trädgården mellan alla kvarvarande snöhögar och byta till sommardäck på bilen, sådant där nödvändigt ont.




 
Har börjat brodera på de små förklädena tokig som jag är, här är en av de första som jag gjorde.

 
Detta är ett beställningsjobb jag fick av en kvinna på min arbetsort som skulle ge bort ett förkläde i present. Insåg då att brodera är ju roligt.
 
 
Efter beställningsjobbet fick jag en idé om att jag skulle brodera lite blommor på ett förkläde, det blev MÅNGA blommor, och fint blev det


Nu har jag fått tillbaka mitt köksbord så att maskinerna kan ta plats där igen efter några veckor med paus från allt tyg. Men nu är det underbar solig vår och energin kommer tillbaka och kreativiteten med den.

På återseende...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar