måndag 13 februari 2012

mycket pyssel har det blivit... mera blir det

Det är förbannat mycket snö ute och det verkar bara komma mera. Men fördelen med att det är kallt ute är att man kan sitta inne och pyssla med olika saker. Har bland annat lärt mig att sticka så har stickat en massa babymössor efter ett 50-talsmönster. Hur gulliga som helst. Har redan sålt en av dem, mycket bra för "renoverabadrummetfonden" och "resatillheidifonden" Har nu börjat lära mig att sticka vantar med. underbart vad man  kan göra med två stickor och lite garn. Det finns så många otroliga kreationer att göra. Har gått igenom min moders alla stickmönster och hittat underbara 50-talsmönster på fina tröjor. Måste lära mig att behärska stickningskonsten!

Nu skall jag åter sjunka ner till den fantastiska skivvärlden och Tiffany Achings fantastiska Nac Mac feegles vänner. Fantastisk författare den där Terry Pratchett!

På återseende förhoppningsvis lite oftare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar